Sponsor Advertisement

Ziua mondiala a teatrului

Umanitatea a reusit de-alungul a atator secole sa se ridice la rangul de societate impartita pe acte teatrale . Intr-o lume nimicita de conflicte religioase ,financiare ,rasiale ,socio-umane ,socio -numaistiucum  singura cale de mantuire este teatrul .Teatrul reprezinta viata transpusa in scena scotand la iveala si calitatile si defecturile omului care treptat duce mai mult sau mai putin falnic lupta cu viata si cu societatea .  Am fost fascinat de mic de aceasta dumnezerie caci nu o pot numi meserie cu care pana acum cateva luni nu aveam curajul sa ma asociez. Dupa sute de spectacole pe care le-am vazut parca am descoperit o noua lume ,o noua realitate lipsita de imbacsita monotonie si anume realitatea AFECTIVA. Am vazut mii de actori mai mult sau mai putin interesanti ,unii geniali altii partiali . Pe unii am avut norocul si onoarea sa-i cunosc din spatele cortinei de catifea si nu-mi este greu sa afirm ca este ca si cum ai descoperi ce se afla sub straturile de culoare ale unui tablou .Pur si simplu ii vezi si ii percepi altfel atunci cand ajungi sa-i cunosti si sa le fii prieten intrucat atunci cand intra in scena pentru tine este ca un impuls mai puternic decat orice senzatie din lume deoarece tu il cunosti pe omul acela si sti ce fel de persoana este ,ce gandeste ,cum gandeste .Un actor bun trebuie sa aiba stil ,eleganta ,spontaneitate si rafinament .In teatru viata este parcursa pe actiuni reprezentand scenele si pe momente ale vietii reprezentand actele ,oamenii nu mai sunt simplii cetateni ci luptatori cu destinul ,situatiile nu mai sunt chestii banale de care ne lovim in fiecare zi ci sunt evenimente istorice iar emotiile nu mai sunt explicate ci aratate pur si simplu patrunzandu-se in esenta lor de la sine .Rolul unui actor reprezinta o umbra a sa usor luminata de reflectorul care de-alungul intregii lui cariere ii este fidel punandu-i sufletul si gandurile in lumina .
Asteptand nerabdator in statia de autobuz din apropierea teatrului Fantasio am remarcat scris pe un perete obosit si invechit al faculatii de teatru pe care scria : Viata, "societate pe actiuni" . :)


Share on Google Plus

About Unknown

    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu